شناسهٔ خبر: 173417 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد؛

پیشرفت ۷۰ درصدی روکش آسفالت محور زنجان_قزوین در فاز یک

راهداری زنجان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: روکش آسفالت محور زنجان _قزوین در فاز یک، به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، اصغر اسماعیلی مدیرکل این اداره عنوان کرد: با توجه به درخواست‌های مکرر کاربران جاده‌ای در خصوص وضعیت روکش آزادراه زنجان_قزوین، سازمان راهداری با پیگیری‌های استان در سال گذشته ۲ قرارداد برای اصلاح رویه این محور و دو قرارداد نیز امسال بسته است.

وی با بیان اینکه قرارداد پروژه زنجان_ قزوین طی دو مرحله منعقد شده است، افزود: از قرارداد سال گذشته که در حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بود، ۷۰ درصد کار انجام شده است و در فاز دوم، امسال نیز ۲ قرارداد با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد انجام شد که در مجموع در این محور شاهد پیشرفت ۵۰ درصدی بوده‌ایم.

اسماعیلی در ادامه عنوان کرد: با توجه به شرایط جوی حاکم، اقدام به استقرار ۴ اکیپ در محورها صورت گرفته است که امیدواریم امسال بخش اعظمی از خرابی‌های آزاد راه مرتفع شود.

این مقام مسئول با عنوان این مطلب که در حال حاضر ۱۰ اکیپ در کل محورهای استان اعم از اصلی، فرعی و فرعی روستایی به صورت هم‌زمان عملیات لکه گیری و روکش آسفالت را انجام می‌دهند، افزود: خط‌کشی محور زنجان_قزوین نیز در دستور کار است که به لحاظ فنی بعد از طی مدت زمان ۳۰ روزه صورت می‌گیرد.

وی همچنین از اخذ مجوز لکه‌گیری و روکش آسفالت آزاد راه زنجان _تبریز خبر داد و گفت: روکش آسفالت آزادراه مطالبه بسیاری از مردم استان و مسافران بود که به محض انتخاب پیمانکار با اولویت نقاط حاد، شروع کار را شاهد خواهیم بود.

اسماعیلی با اشاره به این مطلب که اصلاح روکش بخش اعظمی از ایمنی راه را موجب می‌شود، افزود: علاوه بر آسفالت محورهای فرعی و روستایی در محورهای بیجار_دندی، ترانزیت زنجان میانه و زنجان قزوین روکش آسفالت به صورت مستمر انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز تاثیر بالایی در کاهش تصادفات جاده‌ای می‌گذارد، گفت: سال گذشته هفت نقطه پرتصادف مصوب و ابلاغی از سوی سازمان به استان ساماندهی و مشکل آنها مرتفع گردید.

اسماعیلی شناسایی و رفع نقاط مستعد حادثه را از اولویت برنامه‌ها راهداری دانست و افزود: در مقاطعی از محور زنجان_قزوین، زنجان_تاکستان، تقاطع نصیرآباد و شریف‌آباد به سمت نورین از جمله نقاط مستعد حادثه است که پس از شناسایی اقدام به رفع آنها می‌شود.

وی با اعلام این خبر که امسال در بخش راهداری و احداث راه‌های روستایی سال خوبی را شاهد خواهیم بود، ادامه داد: در خصوص آزادراه مبلغ قابل توجهی برای اصلاح روکش آسفالت تعیین شده است که امیدواریم این موضوع سریع‌تر از سوی سازمان حل شود تا کاربران جاده‌ای در ایمن‌ترین صورت از این محور استفاده کنند.